søndag 3. januar 2010

"Lure seg selv"?

Godt hjulpet av Josefines smarte "julerengjøringstaktikk"...ta litt av gangen ...ble det ingen panikk i heimen i desember:-)
Ikke det at jeg vasker rundt som moren min gjorde(hadde vaskehjelp den sleipingen...),eller at jeg får helt panikk av litt skitt...Men!det er en tanke bak i der et sted som gnager og minner deg på at det bør se hvertfall greit ut.. Takk kjære,søte Josefine ...Den skal jeg aldri glemme:-)




Lurer på om flere enn jeg har det med at strikktøy ikke blir ferdig?
F.eks.når jeg strikker genser blir jeg stort sett ferdig med bolen og en...kanskje halvannen arm...& så er det bom slutt!!
Nå tenkte jeg at jeg skulle ta en annen variant for å se om det hjelper.Strikket halve bolen,og setter igang med armene..
Bolen er tross alt enklere enn armene(ikke i anntall masker,men med telling og cm...)



Avslutter "lure seg selv"med nydelige knapper fra Snella & Petronella..
Visst er de fiiine,men det skal mere enn et under til for at jeg finner ut hva jeg kan bruke de til!!



Fortsatt fiiin dag & Knallstart i uken som kommer:-))

8 kommentarer:

Josefine sa...

Hei..

Neimen så gøy at jeg kunne gi deg et tips da:))) Har det heller ikke sånn at jeg må vaske ned hele huset, men litt ekstra er jo kjekt før en pynter.. November syntes jeg er den kjedeligste måneden i året, så da har det liksom blitt til at jeg har vasket litt den mnd. isteden.

Så flink du er som har kommet igang med strikkingen allerede. Jeg er ikke så flink verken å strikke eller hekle, men leser bøker om det...

Kjenner godt igjen det at arbeid blir liggende, har noen syprosjekt liggende jeg også. Ufoer kaller vi det på syspråket...hi.hi

Nydelige knapper du har fått fatt i, de kan brukes til mangt! Ser dem for meg som kul pynt på vesker jeg da:)

Ønsker deg en flott søndag! Stor klem fra meg

Havfruen sa...

Vasker ikke rundt til jul iallefall...for deretter og stå i matosen, folk på besøk, hund som blir vill og hundhåra og støv vokser! hehe.. Nei, det tar jeg mot våren.
Når jeg flyttet en gang på tidlig 90-tallet, kastet jeg ca 7 bolinger, helt sant. Var ikke snakk om gjenbruk den gangen.
Knappene var kjempefine, du får plutselig bruk for dem en dag.
Ha en flotters søndagskveld, jeg har vært på tur..årets første..svetta og frøs samtidig i starten men så gikk det seg til.
Stor klem til deg:)

Hobbygåsa sa...

Hmmm jeg tror du lider av det samme som vi andre strikkere lider av jeg hehe. Halve eller nesten ferdige prosjekter ligger visst litt her og der hos meg også :-) Du og du så nydelige knapper! De ser store ut - kanskje de rett og slett bare kan syes på som pynt på en lue f.eks... Og trenger du de til noe annet senere, så flytter du bare pynten :-) En søndagskveldklem fra meg :-) Og du- jeg vasker ikke rundt til jul - det tas til våren helt etter form og lyst :-)

moa sa...

halloen du fine randi -

..har ikke tall på hvor mange uferdige "moa-prosjekter" jeg har liggende rundt omkring i huset...sukk!
synes knappene fra snella er bare helt herlige...
nå skal jeg snart få somlet meg i seng..nattinatt min skatt - sov godt i natt :0)

@afjo72 sa...

Godt nytt år til deg! Lekre knapper du har fått - jeg har også noen knapper derfra som jeg sliter med å finne bruksområdet på, hehe :o))

Love Your Homes sa...

Hej Randi,
det värmer mig mycket att du uppmärksammar den hemska branden hos katthemmet.

Jag har precis lagt till en bild med länk till katthemmets blog där det går att få mer info.

Lägg gärna till länkarna, tack för din omtanke.

God kväll till dig med,
Ia

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Hejsan och tack för en titt på din trevliga blogg. Visst är det härligt med höns, själv har jag också någora dvärgkochin...de är så trevliga. :o)
Ha en fin vecka,
Lydia

JULIEK sa...

Heia. Håper du har hatt et fint nytt år. Håper jeg kan ta en tur nå til våren....er ikke langt unna : )

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...