onsdag 3. juni 2009

Jammen tar det tid!

Hvis dere lurer på hva i huleste jeg driver med som er så sjelden på bloggen,så skal dere få litt av svaret..
Dette bordet er nå sååå lite rotete at det begynner å se ryddig ut!!(og daaaa kan dere tenke:-)
Prøver for en gangs skyld og ikke bare forflytte problemet med å fylle opp et annet sted,men faktisk kaste og kaste og kaste(er bittelitt smertefullt det merkelig nok..)Når en kjole ikke er brukt på 5 år...ja da er det vel på tide å la den gå til noen andre..Lurer på når det tar slutt jeg?...Jo...faktisk når jeg slutter å shoppe(ikke helt da...og har blitt mye flinkere...)



Dette skapet er bare noe av det styggeste Mannen og Sønnen kan tenke seg!!!En dag jeg kom ned var det bare tatt ned fra veggen(men ikke malt der det stod da!!),og satt ute på verandaen(heldig at de ikke hadde slått det istykker:-)Nå får jeg ikke bestemt meg hvor det skal stå...men da får det stå der så lenge..



Den deilige helgen gikk med til å hente 100-150 kg økokorn på en gård,og lusevaske 5 hunder(og dertil vaske og fryse ned alt de har ligget på og vært i nærheten av..)
Superduperdeilig dag...Love Randi

13 kommentarer:

Havfruen sa...

Det har vært stille fra deg en stund ja...så du rydder? Ja må man så må man!! Det må til...
Skapet så jo fint ut da?!

Lusevaske hunder ja...det har jeg aldri hatt på noen av hundene mine, heldigvis. Men det er kanskje enkelt å bli kvitt?

Lykke til og klem fra meg:)

Hobbygåsa sa...

Åh herlig - det er når lusene kryper jeg er glad for å ha bare en hund :-) Litt av en jobb du har hatt, både med vask og kasting. Er det ikke rart hvordan vi samler - må bare ha nytt selv om det vi har er brukt få ganger. Jeg har en stund vært ganske så flink og bare kjøpt når jeg trenger og ikke når jeg har lyst på, og det hjelper bra iallefall på klesskapet. Men det er litt kjedelig da :-) Kos deg videre, ser jo ut til at du snart er i enden hehe. Klem!

Anne-Berit sa...

Så heldig du er som er så godt i gang med din ryddesjau.Skulle gjort det jeg også,det hoper seg opp.
Lus hadde jeg på en hund engang,det var blodlus,så jeg fikk noe jeg skulle dryppe på nakken hans,og gjenta etter 14 dager,så var det problemet løst.Lusene sugde giften i seg med blodet og døde av det.Med pelslus er det vel bare vask som nytter.Litt av en jobb du har hatt med fem hunder.

JULIEK sa...

Ha ha jeg kjenner meg igjen. Skal og snart begynne å rydde......og da selvfølgelig ikke bare forflytte saker......men før det må jeg på loppis i helga ha ha jaja : )

pudelflicka sa...

Ja det är skönt att städa ut lite då och då. Vi behöver det för att få in ny energi.
Jag hinner inte med bloggen heller nu när sommaren har kommit och jag har fullt upp ute i trädgården.
Stor kram från Hedvig

moa sa...

ååååå, er det rydding du driver med,ja!!! har savnet deg her inne, jeg da!
..så flink og fornuftig du er, å rydde, og få renset opp trengs så absolutt innimellom:0)
...men du, håper du er ferdig innen lørdagen :0)
ha en skjønn kveld randi!
stoooor moaklem

Ellen Marie Albertsen sa...

Åh, så rydder du faktisk? Ja, noen må jo gjøre det også, menn forstår seg jo ikke på rydding akkurat.. Da må noen ta tak i tingene som flyter:D Flink er du!!!:D

Kasting er heller ikke lett...:/ Det skulle ikke vært nødvendig. (men det er det jo faktisk)
Livene våre skulle startet med at vi fikk et lite loft som bare ble større og større etterhvert som årene gikk, slik at vi kunne lagret våre skatter der. Gratis så klart.

GundaM sa...

Jasså så det er det du driver med ja...Og lusevasker hunder. Håper du blir kvitt lusa nå da, ekkelt!

Og det skapet var digg, kast det aaldrig!

Travelt her og, to fotballkamper og et foreldremøte ikveld men igår fikk jeg hivd ut en hel svartsekk med gml sko og vinterklær fra entreen! Nå står bare resten av huset på tur;)

HIls hesten ;)

Josefine sa...

Heisan...så kjekt å høre fra deg:)
Noen ganger må bloggingen vike for andre mer viktige ting...sånn er det bare.

Skapet ditt var jo bare såå vakkert!
Håper du får overtalt gutta boys til å ha det i hus:)

Herlig å se litt rot på bordet hos deg..har nettopp vært på hybelen til min sønn og hjulpet litt til med opp pussing og litt rydding. Det bordet ditt var bare blåbær skal jeg love deg...hi.hi

Ønsker deg en fortsatt fin uke...snart helg...jippi

Stor klem

FO - 2 sa...

Du er flink som er i full gang med sortering og rydding.
Venter på å få "ånden" over meg, jeg også.... ;)
Fikk BREVET i dag, med innkalling til operasjon. Det blir om nøyaktig 2 uker, og før den tid SKAL det være strøkent her.
I tillegg skal alt i drivhuset plantes ut osv. osv.
Jepp!
Begynner i morgen, etter jobb. Skal sende noen tanker til deg mens jeg holder på.... ;)
God natt og god torsdag! :)
Klem.

Frk.Badegakk sa...

Skapet så flott ut det. Så ikke hør på de;)
Lusevaske hunder. Ja, det er jobben sin. Vi lusevaska 4 for et par år siden. Phu...
Flink du har vært som har rydda. Vi må snart rydde vi også. Skal jo flytte.
=/

Frk.Badegakk sa...

Ja vi skal flytte...
Kroppen min duger ikke til å bidra noe særlig, og det må man nesten med en sånn eiendom, med såpass mye som hele tiden må ordnes på. Har fått rede på at jeg er hypermobil, men sekundær fibromyalgi, og skal inn til endelig dom om 2 uker for å høre om det er noe mer, eller om det er alt. (Føler meg som jeg er 82, ikke født i 82...) Er redd det etter tid vil tære på forholdet mellom meg og Thomas at han må ta seg av det fysiske når det er snakk om såpass mye vedlikehold o.l, så da flytter vi heller. Selv om det er grusomt trist. Prøver å tenke positivt da, nye muligheter osv. Men om du vet av en plass som ikke koster allverden og som har jobber i nærheten så gi et lite pip. Vi kommer vel til å prøve å holde oss på strekka buskerud - kristiansand for å ha litt nærhet til familie.
Det med jobber er grunn nr 2. Eller 1 om du vil. Nå har vi bodd her i snart 1.5 år og søkt og søkt, men det dukker ikke opp noe fast. Jeg har heldigvis fått sommerjobb på eldreboligen, så fordelinga i sommer er at jeg jobber og Thomas pusser opp eiendommen til vi skal selge. (Håper å få boosta taksten). Så om du vet av noen som kunne tenke seg en landlig med likevel sentralt beliggende bolig med utleiebolig og 6-7 mål tomt, låve og garasje m.m så må du spre ordet.

Håper bare vi får solgt på denne siden av året.
Vi får håpe det beste!

Håper du får en givende dag.
Stor klem.
Gakken.

Randi sa...

Lusevaske hunder...grøss...husker Shila hadde det. Lus altså...for noe dritt...ikke ble vi kvitt det heller...eller jo det ble vi jo..men ikke i første omgang..ikke andre eller tredje heller..men fjerde. Hun fikk noe middel vi hadde på henne i nakken, huff...glad vi er ferdige med det og at vi aldri får det igjen.

Ja rydde er ett kapittel for seg....jeg har også kjoler som har hengt i mange år. Nå tror jeg jeg skal bytte ut skapet...fordi det krymper jo alle klærne mine jo!!!!;-))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...