lørdag 14. november 2009

H...Høns og Hvetegress

Mange har nok fått med seg at jeg dyrker hvetegress som jeg presser ut saften av og drikker..Nammmmm for det første,og inneholder bare godsaker..



Det kuttes noen cm.fra jorden,så det står endel igjen når jeg har forsynt meg med mitt.Har alltid tatt resten ut til hønene,men syntes vel ikke begeistringen stod i taket..Det var i sommer...Nå som det er vinter(skrev jeg vinter!!!)er saken en helt annen.
Her ser dere frk.supervakker Wyandotte som stoorkoser seg:-)



Her har en av Dvergkockin kommet til også.. Det er faktisk sååå populært at jeg må dele opp bakkene så alle får.



Hva gjør man når man er liten og tørst? Disse to er helt "smelt"skjønne i mine øyne.Sååå tamme og flyr i bena mine hele tiden:-)



Dessuten har de funnet ut at når man er liten kan man krype under porten.
Der ute pleier jeg å sette halmballen.. Det er ikke lenger en ball for å si det sånn..
Ser ut til at de store er temmelig misunnelige..Det er noe med dette at "gresset er grønnere på andre siden av gjerdet"eller hva:-)...(De har alt av godsaker inne hos seg også nemlig...)



Så er det bare å ønske dere en Herlig Helg...og kikk inn på ABC for å nyte flere innlegg...

20 kommentarer:

TorAa sa...

Dette er en spennende blanding, hvetegress og høns. Hvor får man tak i hvetegress?

moa sa...

Å, for et herlig & ikke minst sunt innlegg!
..søte,søte hønene dine!
og hihi...det har jo noen fordeler med å være liten også da...
ha en fortsatt herlig helg der ute på odden - vi snakkes!

moaklem

Henny sa...

Så fjerkræet sætter pris på hvedegræsset om vinteren, men ikke om sommeren? De må jo have et instinkt, der tilsiger dem at spise grønne planter, men de foretrækker åbenbart andre grønne planter, når de har muligheden. Interessant!

Bente sa...

Ååååå for noen vakkre høner du har Randi!!!
Hvordan gjør man med det der hvetegresset? Skulle det være noe å prøve seg på for min del til hønene tror du?
Har jo tørket masse brennessler og sånt til de som de skal få fremover her, men det der kanskje er nyttig og bra tilskudd til vinterkosten for de?
Håper du finner ut av hva det er for noe feil på orpingtonhønen din så du kan hjelpe henne, finnes ikke noe verre enn når dyrene er syke og man føler seg hjelpeløs.
Sender varme tanker både til deg og henne!
Stor klem fra meg!
Atlas hilser også :-)

pudelflicka sa...

Jag förstår att hönsen har det bra hos dig. Önskar dig en härlig helg!

HildeS sa...

sunt helt sikkert, men godt??? Hmmm, ikke helt sikker. Bra innlegg dog.

Frk.Badegakk sa...

Fantastiske småtupper du har! Ja både store og små er herlige da! Godt å se tupper som har det så godt som dine har det.

Klem

Havfruen sa...

Å så herlig Randi:) De er skikkelig flotte og klart de tror gresset er grønne på den andre siden:)
Ha en flott helg du også.
Klem fra meg:)

FO - 2 sa...

H for HERLIG, repliserer jeg!
Det gode liv! :D

GOD LØRDAG!
Klem.

Huset i skogen sa...

Høns er kjekke dyr! Har alltid ønsket meg det, men har ikke noe sted å ha de.
Hvetegress har jeg faktisk aldri hørt om, men det er sikkert sunt.

God helg:)

Living next to me sa...

Du får jo høner til å bli noe søtt og vakkert men naboen hadde noen mannevonde noen , så jeg og katten var like redd de, frittgående høns fikk en ny betydning , siden de alltid kom seg ut og en hadde de i fletta ...MEn her var de herlige men er hvetegress godt...F.

Gunsside sa...

Morsomt å lese om hønene dine
- ser jo ut som om de koser seg med hvetegresset ditt :)

Josefine sa...

Heisan..

For noen skjønne levende vesen du omgås!! Høns er koselige dyr, skulle ønske det var meg som kunne snakke med dem hver dag!

Hvetegress høres spennende ut!!

Kos deg på lørdagskvelden...klemmer

Unknown sa...

Jøsses så stilig! OG høner, det kunne jeg tenkt meg også.

Margrethe sa...

Hvetegress er nytt for meg også, men de herlige Dvergkockinene kjenner jeg godt til. Ønsker meg sånne til våren. Må bare renovere det lille hønsehuset vårt. Min sønn og svigerdatter har sorten, og de er bare så kjærlige og koselige. Hanefar er selskapsyk, og klukker når vi kommer, men galer når vi går. Ha ei god helg.

Petunia sa...

Du må være den sunneste personen jeg vet om! Blir stadig imponert av dine kunnskaper og hva du spiser og dyrker. Her sitter jeg og har spist hamnurger og sjokolade og føler meg bare "dum".
Hva gjør hvetegress? Hva er det godt for? Jeg forstår at det innheholder stoffer som er bra for oss, men hjelper det for andte ting som for eksempel fordøyelsen?

Anonym sa...

Hvetegress har jeg ikke hørt om annet enn på bloggen din. Sjarmerende "hudinier" du har og så misunnlige de andre hønene ser ut. Ha en riktig god helg!

GundaM sa...

Så herlig et innlegg om deg og dine vakre høns;)

Ønsker dere alle en toppers søndag!

Hmmm, hvordan smaker dette da mon tro..? Som gress lukter eller?

Klem

linsky sa...

Så flotte høner!
Hvetegress har jeg aldri hørt om før. :)

Hobbygåsa sa...

Og et Herlig innlegg! Jeg syntes hønsene er supersøte jeg. Klem fra meg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...