fredag 13. mars 2009

Bokstaven B..

Så har jeg fått "sneket" meg til maskinen for å følge opp ABC i ord og bilder.
Flere innlegg finner dere HER.



Bikkjer+Båndtvang = Betennelse
blir tema denne gangen..
Det begynner så fort noen dryss har kommet fra "himmelen"(himmelen er forresten egentlig ikke opp.Det er bare noe vi tror..)Er det ikke vakkert,det blir sååå lyst!!Jeg prøver å være positiv,og vet jo at det er det eneste fornuftige.. Men ærlig talt er det mye trøbbel med den snøen da!F.eks.nå som det kom så mye,og jeg visste det var et tidsspørsmål før det ble ekstraordinær båndtvang..Er den første til å ville verne om dyr i naturen,så det er jo viktig å følge opp...MEN det er jo enkelte steder det burde gå an å slippe de uten å få "huden full av kjeft"(hvis man har en viss kontroll selvfølgelig..)
Så vi går der med bånd da,og det har resultert i at jeg har fått betennelse i biseps(visste ikke at jeg hadde biseps jeg:-),og albuen..Nok en B i biseps forresten!
Ikke noe krise,og vil ikke klage,men tenkte det passet fint til bokstaven B



Fortsatt superdeilig dag til dere..

23 kommentarer:

Anonym sa...

Ler! Bikkjer, båndttvang og betennelse. Litt av en blanding. :-)
Fint bilde av hundene dine!
Ha en riktig god helg til tross for betennelsen!

Rune Eide sa...

For en som har fått betennelse etter hundebitt fra en tilfeldig hund og havnet på sykehus, så kan sikkert det diskuteres :-)

Håer din betennelse går over!

PS Du har også (to) Quadriceps - det kunne bli en god Q...

Havfruen sa...

Bikkjer og båndtvang.. Glad jeg har mulighet til å slippe Major her på hytta. men ser meg nøye rundt først ja. Fikk skikkelig kjeft av ei dame sist fredag når vi kom hit. Dama gikk tur nedom hytta og jeg så henne ikke. Skal si jeg fikk passet mitt påskrevet. Major var ikke bort til henne engang.Jaja..
God bedring på betennelsen!
Hytteklem herfra:)

pudelflicka sa...

Ja det var konstigt att inte lilla Millty blev rädd men hon trodde nog det var en annan hund. Hon löper just nu och det gör vis rävarna också.
Kom nyss hem från en trevlig lunch i stan och i morgon blir det vernissagemiddag hos Monica.
Magge håller sig till mig hela tiden och har lämnat sin kära Pål efter ditt samtal.
Kram Hedvig

Ramme Alvor sa...

;)Uff det var ikkje kjekt. Eg er ein av dei stakkars "idiotane" som er litt nervøs når eg møter lause hundar...og har vel mange gongar takka for båndtvangen. Men ikkje til dei grader at eigarane vert sjuke...;)

Ha ein god fredag!
Klem
Britt

Petunia sa...

Båndtvang på godt og ondt, ja... Hadde alle hundeeiere hatt kontroll på dyrene siden, så ville det jo ikke vært noen problem at alle hunde rgikk løs, men slik er det dessverre ikke i RL.
Jølle har to ganger fått skikkelig bank av hunder som ikke har vært av den snille sorten. jeg hadde Jølle i bånd - han gikk løs, men jeg kalte han inn da vi møtte andre folk og hunder. Men de to andre hunden (begge gangene) gikk til angrep. Blir så forbanna jeg.
Puh!
Mange innlegg som engasjerer her på B runden!
Men det er jo en god ting!
God bedring emd armen din, Randi!
Kos dere i helgen:)

Berit T sa...

Uff da, det er ikke bra når du har to som skal luftes.
Nydelige hunder.

Ha en fin helg og håper at våren snart kommer til deg.

Josefine sa...

Hei..så flotte hunder du har:))
Flotte bilder og koselig innlegg.
Ikke godt å ha betennelse noen steder...håper det går over snart.

Takk for koselig hilsen hos meg,skulle bodd litt nærmere så kunne vi hatt oss en sykveld på kjøkkenet:)) Ønsker deg en flott helg, klem

GAWO sa...

Jeg smilte til din første B :-)
Men til det andre ordet ble det sånn :-/
og til det siste ble det :-(
Betennelse er skrekk og gru.
God bedring!!

GundaM sa...

Bebebebetennelse...? Æsj da, hvil den litt så går det vel over får en tro;0)

Herlig bilde ;0)

Ha en voffsy helg, kos dæ !!!

Bente sa...

Men huffa......håper det går over fort! Nydelige hunder du har! Som faren til Atlas ;-)
God bedring, klem fra Bente!

Anonym sa...

Det skal tydeligvis være lett bestandig. Stakkars deg. Håper betennelsen slipper taket før du får sukk for deg.
Ellers har jeg forståelse for dette med båndtvang akkurat nå. Det er nemlig mange som ikke har den kontrollen over hunden sin som de tror. Har sett mange eksempler på det. Men forstår deg likevel.

Rune Eide sa...

Meg igjen - Takk for koselig "måsekommentar"! Jeg har store harddisker, så det kommer nok flere ;-)

Pupziz sa...

Det var en fin vinkling på B synes jeg!
Ha en fortsatt fin helg:-D

Unknown sa...

Ja det var jo ei trasig samankobling av B da...
Hundane var no skjønne, band eller ikkje band...
God bedring, Randi!!
Fredagsklem

Anonym sa...

Flott bilde av hundene dine og kreativ tolkning av bokstaven B. Kjempegøy å se hvor mange forskjellige løsninger det er laget for bokstaven!

FO - 2 sa...

Når man ikke har det bra, så det lov å klage jo.
Du får blande litt ingefær inn i maten din. Det virker betennelsesdempende. Litt hvitløk også, kanskje.
GOD BEDING og fifin lørdag ønskes deg! :)))
Klem.

Anonym sa...

Jeg som er livredd hunder, syns det er flott og se at disse er i bånd. Fins desverre så alt for mange som ikke bryr seg om båndtvangen.

Vanja sa...

Go'bedring:-)hørtes ikke noe særlig bra ut det der.
Her er det båndtvang hele året,men mine voffser er heldigvis *små* så belastningen blir minimal.
Ha en fin søndagskveld:-)
Klem fra vanja

Ellen Marie Albertsen sa...

Skjønner det godt:) Vi var også ute i det fine været idag:) Og det var super deilig:)
Håper du har hatt en bra helg:)

Bling - our elf on the shelf sa...

Mulig vi valgte riktige hunder, sånn ut i fra størrelsen min.Vår dachs drar hardt nok på tur om han går sammen med andre hunder (alene går han så fint atte), og de to der kjennes nok i andre enden av båndet. Her slipper vi hundene oppe i "hauan" samt på jordene nedenfor husene her. Men nå er vi bosatt i ei bygd der de fleste har hund, så der er få som klager heldigvis.
Biseps, hva er det *lol*

Mia sa...

Huff ja, jeg kan nok tenke meg at det hadde vært deilig å slippe både snøen, båndtvang og betennelsen! For øyeblikket plages jeg mest med snøen, men du har min fulle sympati med tanke på båndtvang og betennelsen. Jeg håper at begge deler gir seg etterhvert. Og for min del slipper jeg gjerne snøen også. En finfin ny uke ønsker jeg deg, tross det ene og det andre.

amylin sa...

Hørtes ikke helt ut som noe som hørte sammen, men skjønte sammenhengen etter innlegget da. Jeg må si at jeg er en av de som er veldig glad for båndtvang og alle som faktisk følger det. Har hatt mange elever som er redde for hunder, men det er lett for hunder å bli veldig lekne når andre elever oppsøker kontakt. Dessuten er jeg allergisk og synes ikke noe om hunder som bare skal snuse litt, for det skal de helst ikke på meg. Så hurra for båndtvang, sier nå jeg, selv om alle hundeeiere har full kontroll.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...