søndag 29. mars 2009

Mandagstema=Ovenfra

Mandagstema begynner på søndag:-))Det forstår vel alle..
Denne gangen er temaet Ovenfra..
For maaaange år siden var jeg sminkør på en kortfilm som ble spilt inn på taket av Oslo Plaza!!! 117 meter over bakken var ikke særlig stilig for meg som hadde "utviklet"høydeskrekk.. Alle skjønner vel at det ikke akkurat var å ta bilder derfra jeg tenkte på,så har ingen bevis her og nå...
I mangel av det viser jeg litt hva jeg ser daglig når jeg bøyer min hals og skal kose meg med dagens måltider..

Masse økologiske grønnsaker:-))


Redikkspirer:-))


Og ikke en dag uten rå kakao som tilberedes i mandelmelk med agavenektar og kanskje noen dadler:-))


Lyst til å se flere Mandagstemainnlegg? Gå inn HER...

37 kommentarer:

Anonym sa...

Umm - dette så godt ut! Holder du deg bare til økologisk? Hvilke forskjeller merker du i tilfelle fra annen mat? herlig tolkning! Klem fra Randi**

Kosene mine sa...

Tusen takk for hyggelig kommentar hos meg. Spørs om Empire State Building hadde vært noe for deg da, med høydeskrekk og alt... :o)

Men du hadde en veldig fin tolkning du også (selv uten Plaza-beviser,hihi), herlige friske grønnsaker :D

GundaM sa...

Hihi, syns jeg ser deg hurtigvaske vinduer... Det er vel det jeg gjør et par ganger i uka for tiden det etter at de ukastrerte har vært her og skvetta på rutene...

Stooor klemmmmz

Havfruen sa...

Ble sulten av å se på innlegget ditt. Masse gode grønnsaker!!

Ha en flott kveld.
Klem herfra:)

moa sa...

hei randi -
..herlige bilder! fikk lyst på grønnsaker..akkurat nå!
spiser du bare økologiske..?

ha en fortsatt fiiin søndagskveld!
moaklem

Hobbygåsa sa...

Åh det så godt ut Randi! Ikke dårlig utsikt ovenfra hos deg - flott innlegg! Ha en fin uke - klem!

Josefine sa...

Hei...så fristende innlegg. Frisk og sunn mat du viser. Ser ut som du lager mye spennende mat...godt for kropp og sjel:))

Ha en fin uke, klem

~♥~ Monica S sa...

Det var et friskt innlegg.. og flott tolkning!

Monica

Marit Vollan sa...

Oi dødsimponert. BAre økologisk?? Tenker på det inn i mellom, men får man tid til å holde på med det da? Og er det noen gevinst. Overbevis meg er du snill, for innnerst inntror jeg at det er det vi alle må fokusere på. Akkurat nå er det litt uoppnåelig synes det for meg.... Super tolkning!

Unknown sa...

Æ e imponert...jeg er en kjempe wannabe på dette området med mat som på absolutt alt annet...jeg tror og liker å tro at jeg skal greie å greie å gjennomføre noe som helst...men sannheten er at jeg klarer ikke fullføre noe...ikke engang å holde meg til økologisk mat...det kommer ikke noen kjøleskap eller matskap bilder herfra, for å si det sånn...isåfall i et sarkastisk selvironisk fortegn...
Du e flink, altså!

heidi sa...

Der var det mye godt og sunt ja, velbekomme!

Ha en fortsatt fin mandag!

Eli sa...

Kom til min balkong på 11:e etage !
Håper allt er bra med deg og familie, hest og hunder!
kram
Eli

@afjo72 sa...

Kakao i mandelmelk???? Jeez, det MÅ jo bare være knallgodt :o)) Artig tolkning!!

Ønsker deg en trivelig uke!

foto CHIP sa...

Härliga nytigheter att beskåda uppifrån - antar att de är uppätna nu :)
Ha en fin dag!

Tove sa...

Fristende! Passer bra til temaet med den vinkelen på bildet ditt!

Randi sa...

Ååå...dette så godt ut!!

Så synd du bor så langt unna...ellers skulle du fått komme og tolket Shila. Hadde jeg bare vist hva jeg skal gjøre for å dempe stresset hennes når vi går tur, hva er det jeg gjør feil. Hun er klart blitt bedre siden sitt første år, så det er bare å fortsett miljøtrening og lese henne så godt jeg kan.
Hun leser iallefall meg som en åpen bok..hihihihi

Ha en flott dag

Unknown sa...

Artig tolkning, Randi:0)
Og så spennande det må ha vore å få vere med som sminkør i ein film, sjølv om det vart VELDIG høgt oppe:0)

Evami sa...

Så flink du er som har så mye grønnsaker i kjøleskapet:) Hos oss er det bare jeg som liker det. Og da blir grønnsakene så gamle,for jeg orker ikke lage 2 måltider!

Og rå kakako hørtes veldig spennede ut,og med det andre diu hadde opi,helt eksotiks:) Bra tolkning da:) Ha en fin mandagskveld:) Klem Eva

Ramme Alvor sa...

Med høgdeskrekk tykkjer eg at du har løyst denne oppgåva perfekt, eg vart sulten her eg sit :)

britt

Mari sa...

Rå kakao med mandelmelk og agavenektar høres unektelig spennende ut! Fin oppgaveløysing :)

Spiser endel økologiske grønnsaker, men er ikke konsekvent. For dem som lurer på om en merker forskjell på økologiske og konvensjonelle grønnsaker så mener jeg ja. En merker kanskje ikke så mye når en går over på økologiske, men når en går tilbake til konvensjonelle så er ikke det like godt lenger :)

Anne-Berit sa...

Ser ut til at du lever et sunt liv.Flott mandagstema-tolkning.
Ha en fin kveld.

MineSine sa...

Så deilig! Flott tolkning :-)

♥ Stines hverdag sa...

Mmm... dette så fristende ut :)

moa sa...

..hei randi!
måtte bare innom en tur for å takke for de rause ordene fra deg -ble helt rørt jeg...
da er det straks natta, men ha en flott dag i morgen!
stor moaklem

Vanja sa...

Trenger ikke være så høyt oppe for å se ting ovenfra:-) Kjempeflott tolket, og smaker godt gjør det også...ha ei topp uke, klem Vanja

Vestlandsjenta! sa...

Er den kakaovarianten din sunnere? Jeg digger kakao, men det er jo så usunt at jeg nesten aldri drikker det! Men ble iallfall sulten av innlegget ditt! Hehe!

FO - 2 sa...

Næringsrikt, sunt og veldig, veldig godt! :)))
Jeg spirer mye for tiden. Kjøpte mange ulike sorter hos Löithens via nettet.
Favoritten er kikerter.
Knasende godt!
MMMM....! :)

Melusine sa...

Her var det mye godt!
Rå kakao i mandelmelk hørtes sannelig spennede ut, hvor får man tak i det?
Flott bidrag :)

Tara sa...

ja jeg har også høydeskrekk...så jeg holder meg helst på flatmark;)
du imponerer stadig med dine matvaner...jeg har kommet så langt som til å ta en pause fra lett-brus og godis:) men det ser jo veldig godt ut det du har i kjøleskap-skuffen din da!!!

likte så godt det du skrev i kommentaren din på mikael som "svever";)))

ha en strålende dag...klem tara:)))

Ellen Marie Albertsen sa...

Så herlig og så flink du er!!! :D
Jeg prøver så godt jeg kan å være økologisk, men du er ECO QUEEN!!!

Randi sa...

Ja, du har ju precis rätt menyer. Det är nog många här i Sverige nu som går över till vegetarisk mat efter alla fall av glasbitar i kyckling och korv.
Hade förstås varit läckert att se dig på Oslo Plazas tak! Men de här bilderna är också spännande. Den sista bilden med kakao skulle jag vilja prova. Hur man nu ska få tag i ingredienserna.
Stor kram
Randi

GundaM sa...

Go natta Randi, snart pakke i posten. Må bare finne rette "stimen" skjønner ;)

Ha en flott fredag, kos deg med hest og hund selv skal jeg ned til containerne og tømme en slik for ting og tang ;)

Stor klemmmmz fra meg;0)

FO - 2 sa...

Hei på deg og takk for kommentarer og hyggelige ord fra deg i det siste.
Jeg er ikke helt i "kommerteringsmodus" for tiden, men holder på å skjerpe meg... ;)

Huset på det siste bildet mitt er fra Bryggen i Bergen.
Bryggen er vernet og står på Unescos liste over verneverdige attraksjoner.

Ønsker deg en finfin fredag i morgen. Da er det påskeferie, og det gleder jeg meg til.
Har til og med ferie fra fysioterapeuten. ;)
Klarer ikke å finne på så store sprell med jentene, men noen byturer osv. blir det nok.
Med bansdasje på kneet og krykken innen rekkevidde, så går det nok bra. ;)

Kos deg og ha fine dager fremover, du også.
Klem fra meg.

Hilsen fra landet sa...

Det der med rå kakao og mandelmelk... kan du skrive mer om det? Oppskrift eller noe? :nysgjerrig:

God påske til deg!

Bling - our elf on the shelf sa...

Så flott du har løst oppgaven. Selv eier jeg ikke antydning til redsel for høyder, med mindre jeg står i en stige... Hvor teit er ikke det? Jeg kan hoppe i strikk, men ser jeg en stige blir jeg kvalm *fnis*

FO - 2 sa...

Det er så stille på bloggen din for tiden....
Håper at du har det bra!
Klem fra meg.

Anonym sa...

[B]NZBsRus.com[/B]
Forget Idle Downloads With NZB Downloads You Can Swiftly Find Movies, Console Games, Music, Software and Download Them at Fast Speeds

[URL=http://www.nzbsrus.com][B]Usenet Search[/B][/URL]

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...