lørdag 7. mars 2009

Hakk i plata..det snør igjen!

Synes ikke jeg gjør annet å mase om at det er mye snø,men jammen kom det ikke mere i dag..
Etter å ha møkket i stallen gikk jeg for å hilse på hesten min..Jeg kan ikke veldig mye om kroppspråk,men er ikke dette en supervennlig måte å komme på så vet ikke jeg:-))
Hver gang(og da mener jeg hver gang) jeg ser henne blir jeg fylt av kjærlighet..
Tenk hva hester kunne gjordt med oss hvis de ville..De gjør alt for å prøve å forstå oss,hjelpe oss...samarbeide..
De kan se fremover med et øye,og bakover med det andre samtidig!!Når vi rir og ser til siden er deres oppfatning at det er dit de skal gå..Sååå følsomme..
Når jeg hadde hester som ung var jeg i ett med de..Håper å finne tilbake til det.

14 kommentarer:

Bente sa...

Blir helt varm i hjertet jo!
Vi har mye å lære av dyrene!
Stor klem til deg i all snøen :-)

Rune Eide sa...

Nå må dere få vekk dette hvite pulveret til i morgen - for da skal jeg østover!!!

PS Takk for hyggelig kommentar - du har helt rett. Man må være tålmodig og ta mange bilder. Minst 30 i dette tilfellet.

Hobbygåsa sa...

Vet du, jeg var livredd hester før. Så tok jeg et ridekurs og nå syntes jeg de er så herlige! Kloke, snille dyr. Det snør her også hehe, og mer er det meldt i morgen... Klem fra meg!

Ramme Alvor sa...

Uff ja. Var sjølv ein talsmann for vinteren, men no lengtar eg og etter våren. Då svir det litt i sjela når snjoen lavar ned. Men det var jo dette med å leva når me gjer det osv. Om me berre ventar heile tida, på noko anna....;)

Bygg deg ei snjoborg og tenn lys :)
Nydeleg hest!

Britt

Bling - our elf on the shelf sa...

Dette er vel ikke stede å fortelle om snøfrie jorder og hestehov i veikanten kansje... ;)

Her går det også masse i hest. Du har kansje sett at vi eier en haflinger vallak på 16 år, Mikado.
Og nå når vinteren slipper taket, så øker mulighetene for å trene med hesten også. Det er min 12 (snart 13 i følge henne selv...) år gamle datter Rebecca som står for den biten. Uansett, om du går på "I stallen" etikettene inne hos meg, så får du et glimt av gutten vår.

Det ligger en liten utfordring til deg inne hos meg :)

Ha en fortsatt fin lørdag!

Stoltzen2012 sa...

Hei på deg.. Skjønner at du begynner å bli litt lei av snøen.. Ps.Kan jeg sende deg en mail?? Ligger mailen din åpen? HVis ikke, kan du evt sende mail til meg først på:linda@nordrik.com

-Linda :o)

pudelflicka sa...

Jag blev också varm i hjärtat när jag såg den här bilden.
Kram Hedvig

Anonym sa...

Hakk i plata ja, da skjønner du hvorfor jeg drømmer framover (det er meldt drittvær til mandag også) og tenker på påske, sol og helt andre ting he he...

jeg orker ikke dette været mer jeg. Stått opp nå og gjett hva?! Det Snør ! igjen...

FO - 2 sa...

Herlig! :)
Håper du finner tilbake dit du vil også.
Kos dere! :)

Du har all min sympati angående all snøen som laver ned hos dere.
Forstår at nok er nok!
Her er det vår. Det er sannelig varierende i dette landt vårt ja....
Ha en fin søndag, uansett vær Randi!
KLEM.

Anonym sa...

Det er bra du har en nydelig hest til trøst og oppmuntring når sneen fortsetter å lave ned. Vi skulle vært litt mere som hestene, vi mennesker også. Fin søndag til deg! Klem fra Randi**

GundaM sa...

Det håper jeg inderlig også at du får til snart ;0)

Selv er jeg eller var rettere sagt livredd store hester og store dyr. Ble satt på ryggen til en svær ku da jeg var en fem, seks år gammel. Hvem som var reddest av meg eller kua skal være usagt men redselen hang utrolig lenge i...

Var på tur nede i fjæra idag og to vakre irsk settere kom løpende ;) Du så herlig det er med glade dyr!!! Ha en flott dag videre randi og du som jeg gleder meg til postmannen.... Og noen englekropper ble det funnet idag også ;0) Jippi!!!

Josefine sa...

Så heldig du er som har hest..og en sånn flott en! Må være fantastisk å ha et slikt dyr rundt seg. Synd for dere med den snøen, håper dere ser bar bakke snart.
Ønsker deg en flott søndag, klem

Anne sa...

Nå lærte jeg noen nytt Randi, at hester hadde slikt syn det har jeg aldri hørt før, så spennende, bare MÅ søke på hester og syn nå!!! ble så ufattelig nysjerrig jo...

Nina sa...

Visst vill vi ha vååååår nu! Idag är det så där rått och kallt....

Hoppas du mår bra ! Och hur mår din bror ?

Kram/Nina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...